Gerilla Pazarlama stratejileri Avrupa ve ABD'de çok kullanılan bir sistemdir. Hızla artan rekabet ortamında bazen rakiplerinizin ayağına basmanız gerekebilir. Tam burada yaptığınız reklam, pazarlama faaliyetleri ile rakiplerinizden bir anda farklılaşıp yukarı çıkacağınız, markanızı insanların zihnine direk olarak yerleştiren, farklı, çarpıcı, etkili pazarlama sistemlerine gerilla pazarlaması diyoruz. Bu yöntem ile tüm insanların aklına yer edinip orada uzun bir süre kalabilirsiniz. Tekrar etmemizde fayda var, rakipleriniz bu işten pek hoşlanamayacaktır.
Gerilla pazarlama 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından bulunup geliştirilmiştir ve bu tarihten sonra gerilla pazarlamanın mucidi unvanını almıştır. Amaç marka bilinirliğini ve karlılığı arttırabilmek için büyük paralar harcamak yerine, yeni ve farklı bir pazarlama yöntemi ile herkesin aklın da yer edinmektir. İşin içerisinde yenilik ve kar sağlamak olduğu için İnovasyon ile bağlantılıdır diyebiliriz. Viral pazarlama ile de benzerlik göstermektedir. Küçük ve orta ölçekli firmalar yapacağı iyi bir gerilla pazarlama stratejisi ile pazar payını büyük ölçüde arttırıp büyüklerin liginde oynama şansı yakalayabilir.
Gerilla pazarlamasının genel amacı, standart pazarlama da olduğu gibi tanıtım ve kampanyalar ile marka bilirliğini arttırarak satışlarınızı, karlılığınızı ve pazar payınızı arttırmaktır. Tek farkı işin içerisine biraz inovatif bakış açısı katarak herkesin yaptığı reklamların aksine potansiyel müşterilerinizin zihninde doğrudan yer edinebilmektir.
Örnek olarak sektörünüz de ki muhtemel rakipleriniz Billboard reklamları veriyor. Siz de aynısını yaptığınız da çoğu insanların beyni bunu görmezden gelip es geçecektir. Siz de sadece orada olmak için bir dünya para vermiş ama standart bir etki oluşturmuş olacaksınız. Fakat onun yerine çok daha çarpıcı bir reklamı tek bir yerde ve farklı bir şekilde girecek olursanız, insanların beynine doğrudan yerleşir ve orada kalırsınız. Örnek olarak aşağıda bir kaç farklı billboard tasarımını inceleyebilirsiniz.
Bunun gibi tek bir nokta da veya birkaç alanda yapacağınız Billboard reklamları ile insanların aklın da kalıcı olabilirsiz. Tabi eğer ufak ölçekli bir şirketseniz ve bu kadar bütçeniz yok ise daha düşük bütçeli ve etkili reklamlarda yapabilirsiniz. Değimiz gibi gerilla pazarlamasında amaç düşük bütçe ile büyük kitleye ulaşmak. Bunun için ise aşağıda verilen basit ama etkili reklamları inceleyebilirsiniz.
Hadi diyelim ki bu sene işler beklediğiniz gibi gitmedi veya işletmenizi yeni açtığınız için reklam bütçesi ayırmadınız. İnoves ailesi olarak sizlere iyi bir haberimiz var. Mevcut kullanmış olduğunuz ürünlerin tasarımlarında ufak değişiklikler ile çok farklı sonuçlar elde edebilirsiniz. Kafeniz de kullandığınız bardaktan, mağazanızda dağıttığınız poşete kadar birçok ürün veya hizmetinize uygulanabilir. Örneğin;
Diyelim ki reklam bütçemiz var ve reklamınızın sabit ve tek bir nokta da değil, tüm şehir de gezmesini istiyorsunuz. Bu durum da otobüs, minibüs veya şirket araçlarınızın giydirilmesi ile şirketinizin ilgi çekici reklamını çok daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz. Mesela aşağıda ki otobüs örneğine benzer bir uygulamayı İstanbul’da ki 500T hatlı otobüsümüze giydirsek, markanızı bütün İstanbulluların zihnine kazımış oluruz.
Bize şehir yetmez tüm ülkeye hatta Dünya’ya reklam olalım diyenler için bir önerimiz var. Bir nakliye şirketi ile anlaşıp araçlarına kendi reklamınızın olduğu brandayı giydirmeyi önerebilirsiniz. Özellikle brandası eskimeye başlayan tırların sahipleri bu işe daha sıcak bakabilir. Örneğin;
Artık sizler de kendi gerilla reklam stratejinizi belirleyerek, markanızı insanların zihnine yerleştirebilirsiniz. Fakat yine de emeklerinizin çöpe gitmemesi için önerimiz; hizmet aldığınız inovasyon şirketine mutlaka danışın veya bu hizmeti veren bir şirket ile irtibat halinde olun. Eğer yoksa, inoVes inoVasyon Hizmetleri olarak gerilla pazarlama stratejilerinizin belirlenmesinde sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.